Maršruts virzās no Kalnciema vidusskolas uz Lielupes krastu. Tad gar Lielupi. Šajā maršrutā tiek apskatīta upes fauna un flora. Profesijas , kas saistītas ar ornitoloģiju un ihtioloģiju. Pētītas palieņu pļavas, nepieciešamība tās aizsargāt.
Izstrādātie maršruti jāaprobē praksē, veicot nepieciešamos papildinājumus, labojumus.
KARTE
IZVĒRTĒJUMS
Interaktīvi uzdevumi, lai iemācītos zivju nosaukumus gan latviešu valodā, gan krieviski.
Sasniedzamais rezultāts-skolēni atpazīst Latvjas upēs
dzīvojošās zivis, izpēta ūdens kukaiņus, gliemežus un palienu pļavās dzīvojošās
putnu sugas, izdara secinājumus par Lielupes ūdeņu EKO sistēmu.
28. maijā 6.klase, klases audzinātāja
Irita Kulmane un Viesturs Bartuševics devās velobraucienā gar Lielupi.
Pirms ekskursijas bija daudz uzdevumu:
izpildījām darba lapas latviešu valodā, tā daudz uzzinot par Lielupi un tās EKO
sistēmu; izspēlējām spēli atpazīstot zivis gan latviešu valodā, gan krievu
valodā; iepazināmies un izpildījām iesildošos vingrinājumus riteņbraucējiem;
pārbadījām fizisko sagatavotību, veicot trīs šķēršļu joslas.
Devāmies ceļā, kur sagaidīja pirmais
fiziskais pārbaudījums- smilšu ceļš, dažiem bija jānokāpj no velosipēda un tas
jāstumj. Tālāk maršruts pa Lielupes valni, kurš bija ļoti aizaudzis ar garām
zālēm un tikai šaura taciņa bija braucama. Te bija nepieciešams labs līdzsvars,
lai nenogāztos no velosipēda garajā zālē.
Lielupes krasta atpūtas vietā izpildījām
darba lapas bioloģijā, ķērām ūdens kukaiņus, gliemežus un citas sīkas būtnes,
izpētījām augus un noskaidrojām nosaukumus. Pa ceļam iegriezāmies sūkņa stacijā
pie Kalniešu mājām, kuru pašreiz atjauno, uzklausījām stāstu par tās darbību.
Meitenes turpināja ceļu pa šoseju, bet puiši devās pārbaudījumā tālāk pa valni,
kurš bija gandriz necaurbraucams.
Pa ceļam fotografējām ūdens dažādās
krāsas, augu tuvplānus un skaistus dabas skatus. Pa ceļam mūs sveicināja divi
gulbji, kas pārlidoja pār upi.
Pēc
maršruta veikšanas aprēķinājām veikto ceļa posmu, laiku, ātrumu.
Brauciens
bija izzinošs, ar fiziskiem pārbaudījumiem un jautrs. Tas deva iespēju iepazīt
tuvējo apkārtni un Latvijas dabas bagātības.
DARBA LAPAS [1]; [2]IZVĒRTĒJUMS
Interaktīvi uzdevumi, lai iemācītos zivju nosaukumus gan latviešu valodā, gan krieviski.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru